Thursday, September 23, 2010

bas




aku tunggu bas.aku ada satu destinasi.
bas yang aku nak bas yang anta tepat ke destinasi.Tapi bas yg aku nmpk dari jauh bukan bas yang aku nak tapi akan bawa jugak aku ke destinasi aku tapi kena jalan sikit.
aku da lewat. aku tak nak nanti bila aku tak naik bas ni aku mungkin tak sampai destinasi dan mungkin bas yg aku nak tak akan sampai ataupon mungkin akan lebih lewat.
so aku pon naik bas yang ada depan mata aku. janji sampai destinasi.bila aku da naik bas itu, aku kena jalan sikit. untuk 1st time,2nd time and 3rd time ok lagi. kalu da berminggu2 akan ada dua kemungkinan. pertama, aku mungkin akan sudah jadi kebiasaan aku dan aku hanya terima keadaanya. kedua aku mungkin jemu dan masih mengharapkan bas yang aku nak supaya aku cepat ke destinasi.
padahal bas yang hanta aku lagi jauh tuh lagi banyak faedah. Kadang-kadang aku tak sedar akn manfaatnya. Aku masih harapkan bas 303(bas yang hanta tepat ke destinasi yg aku nak) tapi bila bas 301(bas yang anta aku jauh sikit dari destinasi) aku naik tanpa was-was sebab aku malas nak tunggu bas 303. Janji smpai destinasi plus exercise sikit dan aku happy sambil layan lagu kat ipod aku. Penat pon xpe. susah sikit jer.
Apa2 pon aku tak akan lupakan bas 303 sebab yang itu aku nak dulu dan jalan yang cepat untuk aku smpai ke destinasi aku.

tapi aku dah buat pilihan. lagipon jangka perjalanan hidop aku tak tentu. tiada siapa yang tahu akan angkanya atau jangka waktunya.

so aku dok bercerita la kisah aku waktu aku praktikal di pdc penang. xsangka aku dpt sesuatu.
bas yang aku dok tulis itu bole jadi apa2 ja. kerjaya ? cinta ? atau apa-apa.
apa yang penting adalah matlamat kita. mungkin sesetengah orang akan menunggu sampai dia jumpa jalan yang paling cepat untuk mencapai matlamat dea.
tapi aku...
apa yang ada depan mata... jalan ke arah matlamat aku.. tak kisah pendek ke jauh ke panjang ke... aku akan ambik ja jalan itu.
biar susah janji aku da lepas satu fasa..then aku kena usaha sikit untuk ke fasa seterusnya.. daripada dok tunggu lama untuk lepaskan satu fasa.. takot kita akn terlambat.

tapi..

apa-apa pon inilah namanya kehidupan

and
i love it!

No comments:

Post a Comment