Sunday, December 26, 2010

will u marry me?

Monday, December 20, 2010

nota dr opis td pagi

monday morning! woot woot. haha. gila. arinih xdk semngt nk masok keja. tdo lewat. pas subuh lena blk. cmne la rezeki nk masuk? xtau knpa. sebelum tdoq mest takot. takot nk pejam mata. mungkin tuh susa nk tdo. serius. takot smpai berpeluh2....xsuka tdoq sorg2.. tp nk wat cmna.. kalu letih mmg xingt apa la.. dulu ada famili teman kan.. dodoikan.. then da besar.. duk tdoq ngn kwn2.. skang da besar lagi plus merantau sorg2.. memg sorg2 la.. semua jauh2.. tdo ada kawan rs secure.. hoho.. tp bukn ain je rs mcm nih.. konpem rmai ag suka mcm tuh.. hohoh. tp apa2 pon bantal peluk kena ada. :) Tapi bila da tdo mls gila nk bgn.. syoknyaa tdoq.. xingt apa2. hohoho. tp pk da kerja.. kna bgn arr.. hoho.. bila da bgn tringt plak mslh.. mcm apa ja.. nih yg xbes.. ruin kejap.. then thinkin postive ain! so before aku g keja, senyum la smbil jaln n pandang ke langit.. Rasa mcm Allah sedng tgk je aku nih... org lain plk ingt aku gila senyum sorg2.. hahah janji aku bhgia.. :D i love myself! Arinih pkai skirt.. hoho suka... t kna bli skirt ag ar.. n pkai spek. :) mata ku makin terok.. im afraid if its an infection or sumtng bad. i dont want anymore problms in my life.. i need to see doc. but i need money 1st.. Eyes r important.. after dpt gaji.. bole la pgi :)


i want to write somethng. but i cant. its inside me.. i dont know why its hurt.. burnin inside.. i need a pray.


i need to complete my life. im gona work hard, dress nicely, eat healthy, pray for Allah, loves people. So in da future, my life stable, got a gorgeous partner with nice body, nice skin n with a bright smile :D


pegi klinik yg opis byr. naseb baik dea bg ubat.. alamk.. xmkn g.. hmm t la sblm tdo. harap lega mata ku..


ive called my sis. told everything. its sad. but ill overcome dat. i will. Insya Allah..

Tuesday, December 7, 2010

yang ke 222 ;)

ampun maaf kalu de salah silap
salam muharram.. salam hijrah untuk semua umat islam.. terutama utk mak abah, kakak, abg, adek2, my lovely friends.. hahaha mcm la semua bc blog aku.. tp biar laa.. hahha puas tgk entri.. yeay masuk tahun baru kena ada azam baru. azam baru ku adalah bekerja keras utk mengumpul duit utk smbung blaja, smbil tuh tampung idop famili. Selain itu, mahu mngambil lesen kereta, dan berusaha memperseapkn diri utk ke alam seterusnya... hahaha.. semua org nk kawen.. trmasuk la drku ini.. beljar memasak.. jaga diri.. mmm semuaa utk masa dpn ku.. seap da kata kat mak.. carikn calon mak.. hihi..tp mak xbg kawen dulu.. mak suh keja.. huhu.. tp xpa.. nk kena bls jasa mak abah dulu.. hihihi


apa2 pon tuh apa yang akn dtg.. yg akn ku tahu skrg adlh berseap sdia.. bekerja.. bekerja.. smbil menikmati kehidupan.. then.. sm2 la doa sy nurul'ain bt yahya akn lulus dr semua subjek.. nk konvo taun depan! :( aamiinn.. mak abah doakan noin please..


what i want just a happy life.
i love my life!


love myself for da only ONE.
nurulainyahya

Saturday, December 4, 2010

a day n nite with da prologist.. my another family

pria-pria melakukan kerja bbq
aku dan yg lain sibuk bergmbar..
seronok bual hal2 keja :)
kekenyangan
merebut mknn adalah biasa bg kami





aummmmm mkn2
kambing yg besar!!!
gadis2 :)
sayang mereka

thankssss farahiahhhh
hahaha duk nk pilih ayam.. kepak!

love


sayang sekali ain blk awal.. blk ke nilai.. xsmpat nk jmpa my bes bes mate akmal afandi.. nih las jmpa mereka b4 mereka konvo... congrats to them.. im so thankful coz i have them. friends like a family.

Wednesday, November 17, 2010

juz a short notes

tarikh keramat.. 
bersyukur....
gona find a house... agak susah la ulang alik from nilai g kula lumpur... n agak sakit bila naik erl.. mahal siot... hahaha.. nk wat cmna...
working area n staff sgt bes.. bos blnja makan kat kedai arab.. gila sedap n byk n mahal.. akn bawk mak abah ke situ someday... n love kl bila xnaik keta...bila x stuck in da jam.. n sgt metropolitan laa kl nih.. haha.. 
n sukanyaaaa naik monorel.. n benci gila naik ktm.... 


today raya! aidiladha
got da pic from internet... nice picture ;)


ari nih memask bersama kakak.. buat bihun supp..n begedilss :D
harap my friend enjoy his raya..
teringat dea.. 


ok selamat hari raya aidiladha... :D

Friday, November 5, 2010

i y o u

Thursday, November 4, 2010

pemergian


sedih kesayuan.. layan lagu nih selepas tonton cter anak2 lorong.. sedih.. sambil tuh usha gmaba time part II sedih.. rindu.. kenangan.. aku rindu akn arwah en yacob.. lec plg aku rapat.. nih gamba time kami p penang.. mcm gambaq famili suda.. time g mlm tuh pon terserempak akn lec lg satu yg dlm pic... alhamdulillah dea sehat walafiat.. dua2 lec yg plg kami syg n rapat dan juga plg banyak tolong..
pemergian arwah sangat2 memberi kejutan pd drku. mcm smlm je kami berbual2... huhu dea dok kata kat aku.. hoho.. sgt2 terkejut.. tapi aku redha dengan pemergiannya.. yang aku tahu aku rindu nya. huh ni tatapan untuk aku menatapinya.. sedarlah... kita tak tahu masa kita plak bila.. ain sayang en yacob.. semoga arwah dirahmati Allah.. al fathihah untuk arwah.






my family

Thursday, September 30, 2010

Friday, September 24, 2010

a y a t

if i ever push u away
i dont really mean to
when i tell u i dont want to talk about it
i do, i am just looking for the right words.

give me a minute, and if i can tell u; i will.

itry to be a struggling mix of real and
perfect at the same time.
at the moment,
i am working on the ratio.
when i get really quiet sometimes
it it because i have too much to say
i hae thought of too many things to tell u
all at once
n i dont know what to say first.
i get immaturately jealous of anyone
who gets to see u on a daily basis.

i miss u really easily.
but i also like that we can be
apart
and we are both okay.
space is good, too.
i love the way we love some of the same things.
and i love how we love entirely different things.
my head is a complicated pile of thoughts,
and fears, and cravings, and dreams,
and this tangled up nostalgia for the past
and somehow the future.

i am flawed and i am human and i am broken and
i am trying. and i am the one person and i am two hands

and i am one heart.
and i love u
and i am so glad u are here.

Thursday, September 23, 2010

bas




aku tunggu bas.aku ada satu destinasi.
bas yang aku nak bas yang anta tepat ke destinasi.Tapi bas yg aku nmpk dari jauh bukan bas yang aku nak tapi akan bawa jugak aku ke destinasi aku tapi kena jalan sikit.
aku da lewat. aku tak nak nanti bila aku tak naik bas ni aku mungkin tak sampai destinasi dan mungkin bas yg aku nak tak akan sampai ataupon mungkin akan lebih lewat.
so aku pon naik bas yang ada depan mata aku. janji sampai destinasi.bila aku da naik bas itu, aku kena jalan sikit. untuk 1st time,2nd time and 3rd time ok lagi. kalu da berminggu2 akan ada dua kemungkinan. pertama, aku mungkin akan sudah jadi kebiasaan aku dan aku hanya terima keadaanya. kedua aku mungkin jemu dan masih mengharapkan bas yang aku nak supaya aku cepat ke destinasi.
padahal bas yang hanta aku lagi jauh tuh lagi banyak faedah. Kadang-kadang aku tak sedar akn manfaatnya. Aku masih harapkan bas 303(bas yang hanta tepat ke destinasi yg aku nak) tapi bila bas 301(bas yang anta aku jauh sikit dari destinasi) aku naik tanpa was-was sebab aku malas nak tunggu bas 303. Janji smpai destinasi plus exercise sikit dan aku happy sambil layan lagu kat ipod aku. Penat pon xpe. susah sikit jer.
Apa2 pon aku tak akan lupakan bas 303 sebab yang itu aku nak dulu dan jalan yang cepat untuk aku smpai ke destinasi aku.

tapi aku dah buat pilihan. lagipon jangka perjalanan hidop aku tak tentu. tiada siapa yang tahu akan angkanya atau jangka waktunya.

so aku dok bercerita la kisah aku waktu aku praktikal di pdc penang. xsangka aku dpt sesuatu.
bas yang aku dok tulis itu bole jadi apa2 ja. kerjaya ? cinta ? atau apa-apa.
apa yang penting adalah matlamat kita. mungkin sesetengah orang akan menunggu sampai dia jumpa jalan yang paling cepat untuk mencapai matlamat dea.
tapi aku...
apa yang ada depan mata... jalan ke arah matlamat aku.. tak kisah pendek ke jauh ke panjang ke... aku akan ambik ja jalan itu.
biar susah janji aku da lepas satu fasa..then aku kena usaha sikit untuk ke fasa seterusnya.. daripada dok tunggu lama untuk lepaskan satu fasa.. takot kita akn terlambat.

tapi..

apa-apa pon inilah namanya kehidupan

and
i love it!

Friday, January 15, 2010

xkeruan

perlu ke aku jelaskan kesemuanya...
salahke aku melepaskn kemarahan?

salahke bertnya?
perluke aku berperasaan

sedangkan mereka tidak
tidak merasa
ap yang aku
rasa.

aku pon sama
ak xtahu ap mereka rasa

aku seorang pemarah
pemarah
jahat
bodoh
xpandai
bangang

rs sgt sedih
kerna
mereka
tdk tahu
kt sedih.

ihatemyself.

Saturday, January 9, 2010

"...true love doesn't have a happy ending, because true love never ends, letting go is one way of saying I Love You, It's time for me to put aside this trust on friendship, now it's time for me to let you go, doesn't mean giving up, but rather accepting that there are things cannot be, one thing I can promise you, I will always be a friend for you anytime, all the memories with you are kept in a special place inside me....Thank You For All Of It..."


from: http://mta-sharing.4forum.biz/cinta-dan-perhubungan-f6/adakah-cinta-memerlukan-sebab-t560.htm

plan

abeskan semester 08 ini..
cari firm utk kerja n praktikal
area shah alam.
get license
get A for design 08
get A for all da subjects
while working, finish all the paper that im extend.
buy a car . . 
kerja maximun 2 tahun 
n then continue bachelor of architecture
kawen? kalu ada jodoh ..kawen aja... 


hahahah wat a simple plan... hu 
harap jadi.. aku doakan.. AMIIINNN


thanks to my friends and my senior.
SEMOGA ALLAH MERAHMATI KAMU.

Thursday, January 7, 2010

frust.

xsangka
harapan mak ayah terkecai jua.
sedih.
tidak dpt memenuhi impian mereka
impian
untuk melihat aku grad tepat pada tarikhnya.
aku
extend
kerna paper paper yang tersangkut dulu.
sedih
tapi mungkin ada hikmahnya.


aku pasrah
aku bertawakal.


tolong la kuatkan semangat wahai nurulainyahya...
mengejar cita-cita
memberi keselesaan kepada ayah mak
adik beradik..


sedih tapi kehidupan patot diteruskan..
ak harap tiada seseorang yang akan menghalang
untuk aku mncapai kejayaan dan kebahagiaan.
aku xkacau kau dan aku harap kau xkacau aku.


Allahualam.


ikhlas dr tulus hati ini nurulainyahya...............

4ROUNDS

kita berlari
lari
lari
sesungguhnya

tp knp kita berlari?
lari dr masalah?
lari dr manusia?

lari...lari... ain lariiii
tp jgn la lari dr masalah....
tp
lari kerna menuju ke kejayaan.

empat pusingan
akhirnya....

danaumas.0515pm.wit nawwar.

Tuesday, January 5, 2010

kata-kata

kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?
ketika kita menangis?
ketika kita membayangkan?

itu karena hal terindah di dunia tdk terlihat
ketika kita menemukan seseorang yang
keunikannya sejalan dengan kita, kita bergabung
dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan
serupa yang dinamakan cinta.

Ada hal2 yang tidak ingin kita lepaskan,
seseorang yang tidak ingin kita tinggalkan,
tapi melepaskan bukan akhir dari dunia,
melainkan suatu awal kehidupan baru,
kebahagiaan ada untuk mereka yang tersakiti,
mereka yang telah dan tengah mencari dan
mereka yang telah mencoba.

karena merekalah yang bisa menghargai betapa
pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan
mereka.

Cinta yang sebenarnya adalah ketika kamu
menitikan air mata dan masih peduli terhadapnya,
adalah ketika dia tidak memperdulikanmu dan
kamu masih menunggunya dengan setia.

Adalah ketika di mulai mencintai orang lain dan
kamu masih bisa tersenyum dan berkata
” aku turut berbahagia untukmu ”
Apabila cinta tidak bertemu bebaskan dirimu,
biarkan hatimu kembalike alam bebas lagi.

kau mungkin menyadari, bahwa kamu menemukan
cinta dan kehilangannya, tapi ketika cinta itu mati
kamu tidak perlu mati bersama cinta itu.

Orang yang bahagia bukanlah mereka yang selalu
mendapatkan keinginannya, melainkan mereka
yang tetap bangkit ketika mereka jatuh, entah
bagaimana dalam perjalanan kehidupan.

kamu belajar lebih banyak tentang dirimu sendiri
dan menyadari bahwa penyesalan tidak
seharusnya ada, cintamu akan tetap di hatinya
sebagai penghargaan abadi atas pilihan2 hidup
yang telah kau buat.

Teman sejati, mengerti ketika kamu berkata ” aku
lupa ….”
menunggu selamanya ketika kamu berkata ”
tunggu sebentar ”
tetap tinggal ketika kamu berkata ” tinggalkan aku
sendiri ”
mebuka pintu meski kamu belum mengetuk dan
belum berkata ” bolehkah saya masuk ? ”

mencintai juga bukanlah bagaimana kamu
melupakan dia bila ia berbuat kesalahan,
melainkan bagaimana kamu memaafkan.

Bukanlah bagaimana kamu mendengarkan,
melainkan bagaimana kamu mengerti.
bukanlah apa yang kamu lihat, melainkan apa
yang kamu rasa,
bukanlah bagaimana kamu melepaskan melainkan
bagaimana kamu bertahan.

Mungkin akan tiba saatnya di mana kamu harus
berhenti mencintai seseorang, bukan karena orang
itu berhenti mencintai kita melainkan karena kita
menyadari bahwa orang iu akan lebih berbahagia
apabila kita melepaskannya.

kadangkala, orang yang paling mencintaimu adalah
orang yang tak pernah menyatakan cinta
kepadamu, karena takut kau berpaling dan
memberi jarak, dan bila suatu saat pergi, kau akan
menyadari bahwa dia adalah cinta yang tak kau sadari

khalil gibran

quotes of the day



Safeguarding the rights of others is the most noble and beautiful end of a human being.

Everytime you smile at someone, it is an action of love, a gift to that person, a beautiful thing.
Mother Teresa

kisah

indah
makan bersama
berjalan bersama
bercerita sama

seorang sahabat sanggup melakukan ap2 utk shabatnya.
kini seorang sahabat sanggup melakukan ap2 sj utk kepentngn drnya.

aku manusia biasa. lemah. n will i do anythng for my friends? mungkin tidak.
human. behaviour. sana kutuk sini. gosip sn. gosip sni. tipu kawan.betray kawan.

lets.
sit together.
tell da stories.
release ur stress.
make sometng fun.
forget all the misery.

n i have done dis n thanks my friends.

communal center

project 08:
site ss15:
madam ong:
community center:
own design brief:
a public building:
inclusive not exclusive:
2acres:
sustainability:
uac competition:



terlalu padat schedule dis semester. mungkin kerna da last sem?. n desgn project this sem looks harder than last semester but ill go for it (an A for the desgn 08) no more play2 n no more complicated story.

terlalu indah untuk kita melupakan kenangan indah..
tapi indah lagi kalau kita mencipta kenangan indah..

aku paham ayat ini.mungkin ad yg xpaham.but ill always wish my self that ill do what im saying n so to other people.

02012010(memory)


liana.nina.sara
gentinghighlands


avatar3d.witliana.klcc.
indah bila kita berjumpa sahabat lama..
sayang mereka.. thnx..
genting.. ill come again wit my friends.. hehehe



Monday, January 4, 2010

betray

I hate the idea of causes, and if I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country. 
E. M. Forster